Shindokht
 

 





 

شـينـدخــت
یادداشت‌های روزانه‌ی شراره‌ انصاری
Shindokht, Sharareh Ansari's Daily Notes

شيندخت در سايت‌های ديگر :
کاريکلماتور  :  سهراب.ارگ
اکسـير [
مهرآوا : فوک‌لوريک : گنجينه‌ی اسرار ]

شيندخت
Ùˆ
شعر ترکی

شيندخت
و بجنورد


فوتوبلاگ
شيندخت

Sunday, April 16, 2006

 

لینک

 

از سفر بجنورد برای دوستان خوبم سوقاتی آوردم ولی متاسفانه به دلیل کندی نت هنوز نتونستم اونو در شیندخت بذارم. کلیپی از موسیقی محلی بجنورد تهیه کردم به بدلیل حجم زیاد و سرعت پایین نت هنوز نتونستم آپلود کنم. باز هم سعیم رو می کنم.

***
نمی فهمم اين ارادت عميق همسايه و راننده های پشت چراغ قرمز که هم صدا با جانشين جديد مريم دی جی ، می خوانند: حالم بده ...

*آزاده عزیز اگه جای من بودی و با صدای « حالم بده ... حالم بده» از خواب بیدار می شدی و تا آخر شب هم بیش از ده بار با صدای بلند اونو باید تحمل می کردی چه می کردی؟!
بهدادم با این آهنگ «حالم بده» حال می کنه!!

این هم آهنگ « حالم بده» اگه دوست دارید بشنوید.


08 Track 8
Video sent by sharareh

***
میگن آدم كه پير بشه هي ياد قديم نديم ها مي كنه. هي ميگه اون وقتا ... هي ياد كوچه پس كوچه هاي دوران كودكيش مي افته و خلاصه ميشه دقيقن همون چيزي كه من الان شدم. آره؟

*مامان نیلو جان منم هر وقت بیاد خاطرات گذشته و کوچه پس کوچه های بجنورد می افتم دوستانم به من می خندن و میگن: کشتی ما رو با این خاطرات گذشته و بجنوردت! حتا به من گفتن اینا نشونه پیریه ولی با همه اینا من دوست دارم بازم از خاطرات گذشته ام بگم. ما همین خاطرات قشنگ رو داریم که با یادش خوش باشیم و لذت ببریم, بچه های ما چی دارن؟!!

***
گذشته بمانند کتابی می ماند کهنه ، که می توانی هر لحظه بخواهی آن را ورق بزنی و به عکس هایش نگاه کنی ، دیدن بعضی عکس ها به وجد ت می آورد و از دیدن بعضی از آنها احساس انزجار می کنی،

*این متن قشنگ رو از لابلای وبلاگ اقاقیا پیدا کردم چون کاملن باهاش هم عقیده بودم اینجا گذاشتم.

***
امروز رفته بوديم يک عروسي ايراني-اسکاتلندی. جای همگي خالي که اگر همه مان هم دقيق گوش مي کرديم که اين اسکاتلندی ها چه مي گويند باز چيزی از لهجه شان نمي فهميديم. سمنان رفته ايد؟ انگليسي حرف زدن اين اسکاتلندی ها درست مثل فارسي حرف زدن سمناني هاست

*اگه دوستان سمنانی من بفهمن شما راجع به زبان اونا اینطور صحبت می کنید?!
البته اینو باید اضافه کنم سمنانی های اصیل که سمنانی صحبت می کنن وقتی فارسی صحبت می کنن سخته متوجه شدنش. ولی نسل جدید اصلن اینطور نیست فارسی رو خیلی خوب و خوش لهجه صحبت می کنن.

***
پانزده دیماه هشتاد و چهار، شب، ساعت هفت، خواستگاری انجام شد و همون جا هم خانواده این خانوم رضایتشون رو اعلام کردن. و الان هم داریم مقدمات کار رو فراهم می کنیم تا نهایی بشه.
به همین راحتی (البته در گفتن، اینقدر راحته ولی فقط خدا می دونه که من و ایشون چه بدبختی هایی کشیدم تا کار به اینجا رسید!)


*آقا علیرضا دامادی تون مبارک
تقصیر خودتونه اینقدر دیر تبریک میگم چون منم مثل بقیه دوستان این خبر رو دروغ سیزده فکر کرده بودم. مثل هرسال!
خبر به این مهمی رو روز سیزده میدن؟!

***

واقعا خوش به حال مردمانی که معاون رئیس جمهورشان از کمترین آداب اجتماعی بی بهره است و نمی داند آدم نباید در انظار انگشتش را درون دماغش فرو کند آن هم با آن وضع فجیع.
  


 
 

 

 

Links

بانک اطلاعاتی بجنوردی‌ها

ترجمه‌ی
کتاب

يازده
دقيقه
پائولو کوئلو
 

Recent

کمی مهربان تر باشیم!
مینودشت
آش گوجه فرنگی
جنگل گلستان یا دشت سیل زده؟!
تاریکی
شکوفه های گیلاس
تعطیلات نوروزی
هفت سین
سال نو مبارک
امروز را از دست نده!

Archives

February 2002
October 2002
November 2002
December 2002
February 2003
July 2003
November 2003
January 2004
February 2004
May 2004
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
January 2006
February 2006
March 2006
April 2006
May 2006
June 2006
July 2006
August 2006
September 2006
October 2006
November 2006
December 2006
January 2007

Logo


 

 

هرگونه برداشت از مطالب يا تصاوير اين وب‌لاگ بدون ذکر نام و آدرس ماخذ ممنوع است.
 Ø´Ø±Ø§Ø±Ù‡ انصاری