Shindokht
 

 





 

شـينـدخــت
یادداشت‌های روزانه‌ی شراره‌ انصاری
Shindokht, Sharareh Ansari's Daily Notes

شيندخت در سايت‌های ديگر :
کاريکلماتور  :  سهراب.ارگ
اکسـير [
مهرآوا : فوک‌لوريک : گنجينه‌ی اسرار ]

شيندخت
Ùˆ
شعر ترکی

شيندخت
و بجنورد


فوتوبلاگ
شيندخت

Monday, February 10, 2003

 

دوستان من , از فردا تا آخر هفته به علت مسافرت شيندخت تعطيل است.
از شما خواهش می کنم سوالی که در شيندخت مطرح شده را جواب داده و برام بفرستيد تا با نام خودتان در شيندخت بگذارم . منتظر نظرات شما عزيزان هستم
اينجا دو تا جواب که از دوستان خوبم مينا خوابگرد و سهراب منش عزيز رسيده را می گذارم.

بانو جان، جواب این دختر خوب در قسمت اول سوالش خود به خود داده شده. می‌پرسی چطور؟ عسل جان خودش شرایط رو مشخص کرده، یعنی به من خواننده گفته که حواست به فرهنگ و عرف جامعه باشه! خوب، با این که بین فرهنگ و عرف، فرق هست و نمی‌شه اونها رو با هم یکی دونست، اما تو جامعه ما چون این دو خیلی با هم قاطی شدن پس من هم هر دوشون رو یکی فرض می‌کنم و می‌گم: تعریف عرفی ما از یک دختر خوب معلومه.
به عقیده من مشکلات ما از وقتی شروع می‌شه که ما می‌گردیم دنبال خوب بودن و تلاش می‌کنیم اون جوری بشیم یا رفتار کنیم که به نظرمون خوبه و این همون چیزیه که دور و بری‌های ما می‌خوان. خودت هم مثال زدی که یک معلم از شاگردش چی می‌خواد و ...اما من فکر می‌کنم مهم اینه که انسان راهی رو که خودش تشخیص می‌ده و اون رو از بین چند راه دیگه انتخاب کرده، دنبال بکنه و آگاه باشه که چه عواقبی براش داره و به کجا ختم می‌شه. و حالا اگر در این بازی بد آورد و یا حتی باخت، یک بازنده خوب باشه. اصل نسبیت رو هم که خودت نوشتی و تعریفش کردی اما فکر نمی‌کنی بعضی چیزها مطلق هستن؟ اما در این شکی نیست که داشتن رفتاری انسانی در همه جوامع مطلقا خوبه و نمی‌شه به اون شک کرد. نحوه تربیت، مذهب، تعریف‌های عرفی، سنت‌ها، شرایط اجتماعی، خیلی مسایل دیگه روی انسان اثر میذارن که نمی‌شه اونها رو از روح آدم جدا کرد. در یک کلام، من خوب بودن رو در تلاش برای ایجاد یک رابطه انسانی با دیگران می‌دونم رابطه‌ای دو طرفه، که در اون به هر دو طرف حق برابر بده و راه رو برای خود بودن نبنده. در فرهنگ امروز ما متاسفانه خوب بودن تعریف‌های عجیبی داره و باید با چشم باز درست رو از غلط جدا کرد و آشوب‌های درونی آدم‌ها به خصوص نسل جدید رو هم در نظر گرفت. عسل جان، تعریف خوبی تعریف انسانیته به دور از شعار و هورا کشیدن.
پرشيا خوابگرد شده

در رابطه با پرسشی که این دختر خانم مطرح کرده و شما خواستید نظر دیگران را نیز بدانید.باید عرض کنم که هر کسی از خوب بودن یک تعریفی دارد.و هر کسی خوب بودن شخص دیگر را بنا بر سلیقه خودش تعریف میکند.اما خوب بودن یک تعریف کلی نیز دارد.
این دوست جوان شما میتواند تحقیق کند و ببیند که مردم از چه کسی به عنوان انسان خوب یاد میکنند.البته منظورم خوب بودن های زود گذر نیست.تحقیق در مورد شخصیتهایی که امروز به خوبی از آنها یاد میشود در این دوره کار سختی نیست.
به نظر من ساده ترین روش این است که اخلاقهای یکی از این خوبان را سر لوحه زندگی باید قرار داد، و سعی کرد که در همان سطح بود.(در حد توان)
به هرحال خوب بودن فقط به دختر و پسرها نیست.این دخترها و پسرها، امروز فرزندان خوب یک خانواده هستند و فردا پدر و مادر خوب یک خانواده.
در این مورد(چون ایشان خانم هستند) من مثلا پیشنهاد میکنم در رابطه با زندگی سیمین بهبهانی تحقیق کند.کسی که امروز در بین ما هست. و با دنیای امروز زندگی میکند.و اسمش در همه جای دنیا(داخل و خارج از ایران) به خوبی و احترام بسیار یاد میشود.
موفق باشید
سهراب
  


 
 

 

 

Links

بانک اطلاعاتی بجنوردی‌ها

ترجمه‌ی
کتاب

يازده
دقيقه
پائولو کوئلو
 

Recent

ايميلی داشتم از دوست عزيز يا بهتر بگم دختر عزيزم ع...
دو روز پيش در بخش خبر تلويزيون خبری شنيدم که جالب ...
مطلبی انتخاب کردم در مورد فرشهای ترکمنی که اينجا م...
امشب شب يلداست . درازترين شب سال .هميشه شب يلدا رو...
امروز ميخوام از سفرم به مشهد بنويسم , باوجودي که ب...
به هر سوي افق که بدويم , دوست ارزش والايی استآنکه ...
دوستان قبل از اينکه مطلب امروز شينخت را بخوانيد خو...
باز هم دوستان جديد بجنوردي .يک گروه از جوونهاي بجن...
شما وقتی غمگين هستيد چکار می کنيد؟!!ميدونيد بعضی و...
عيدتان مبارکيکبار ديگه تموم شد ماه روزه و عبادت يک...

Archives

February 2002
October 2002
November 2002
December 2002
February 2003
July 2003
November 2003
January 2004
February 2004
May 2004
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
January 2006
February 2006
March 2006
April 2006
May 2006
June 2006
July 2006
August 2006
September 2006
October 2006
November 2006
December 2006
January 2007

Logo


 

 

هرگونه برداشت از مطالب يا تصاوير اين وب‌لاگ بدون ذکر نام و آدرس ماخذ ممنوع است.
 Ø´Ø±Ø§Ø±Ù‡ انصاری