Shindokht
 

 





 

شـينـدخــت
یادداشت‌های روزانه‌ی شراره‌ انصاری
Shindokht, Sharareh Ansari's Daily Notes

شيندخت در سايت‌های ديگر :
کاريکلماتور  :  سهراب.ارگ
اکسـير [
مهرآوا : فوک‌لوريک : گنجينه‌ی اسرار ]

شيندخت
Ùˆ
شعر ترکی

شيندخت
و بجنورد


فوتوبلاگ
شيندخت

Friday, September 23, 2005

 

محیط زیست

 

امسال هم جشن نیمه شعبان تهران بودم , جاتون خالی بود خیلی خوش گذشت. چقدر خوبه همیشه شادی و جشن باشه. اگر ما همونقدر که به عزاداری ها اهمیت می دیم به جشن های ملی و مذهبی مون هم اهمیت می دادیم شادی هامون در سال خیلی بیشتر از غم هامون بود!

ولی متاسفانه جشن های ما همونطور که زیبایی خاص خودش رو داره, زشتی هایی هم داره که ناشی از بی توجهی به محیط زیست مون و صد البته بی فرهنگی ماست!
در پایان همه جشن ها خیابون ها کیثف و پر از کاغذ و ظرف های یکبار مصرفه. ما هیچوقت یاد نمی گیریم علاوه برتمیز بودن خونه مون باید به محله و شهرمون هم اهمیت بدیم. جالبه که همه بی توجه لیوان های شربت رو هرجا که گیر میارن می ندازن و وقتی یه ذره شهر کثیف میشه دادشون درمیاد و از ماموران شهرداری انتقاد می کنن! بارها دیدم کسانی رو که از ماشین های شیک و گرون آشغالهاشون رو از پنجره ماشین پرت می کنن بیرون. یا وقتی به پیک نیک می ریم سعی می کنیم تمیزترین نقطه رو پیدا کنیم برای نشستن, ولی وقتی اونجا رو ترک می کنیم, آشغال و ته مانده غذا به جا می ذاریم ! بارها به کسانی که آشغال می ریزن با اعتراض گفتم: تو خونه تون هم آشغالا رو از پنجره پرت می کنید توی حیاط؟!



این چند روز تعطیلی, خیلی به من خوش گذشت. علاوه بر دیدن مامان و لیا و صد البته روناک نازنین و خاله ها که برای شرکت در جشن اومده بودن تهران , چند تا از بچه های جارچی رو هم دیدم. قراری با جارچی ها داشتیم که من باوجود کمی وقت و درگیر فامیل بودن تونستم یکی دو ساعتی رو گریز بزنم و دوستانم رو ببینم و چقدر خوشحال شدم از دیدن «مرغ آمین» و پسرش حاج آقا- آقا امیر یک کلیک برای همیشه- مریخی و بخصوص بچه محل که از چین اومده بود. دیدار خیلی خوبی بود و در جوار این عزیزان به من خیلی خوش گذشت.

حسنی که این دیدارها داره اینه که می فهمم دیدم نسبت به آدما اونقدرها هم دقیق و قوی نیست و تا وقتی از نزدیک برخورد نداشته باشیم نمی تونیم شخصیت آدما رو بشناسیم
. البته بسیاری ازکسانی که دیدم, همونجور بودن که فکر می کردم ولی بعضی از اونا خیلی متفاوت بودن و من می تونم اقرار کنم که قبلن دیدم در مورد شخصیت های مجازی اشتباه بود. فکر می کردم بدون دیدن اشخاص هم میشه کاملن اونا رو شناخت!
  


 
 

 

 

Links

بانک اطلاعاتی بجنوردی‌ها

ترجمه‌ی
کتاب

يازده
دقيقه
پائولو کوئلو
 

Recent

زنان همیشه محرومان جامعه ما
ظالم و مظلوم
آوازی با صدای دوستم قدسی
دنیای قشنگ بچه ها
هنوز
تمرین خوبی برای تنهایی
صدا قط ع
پرسونا
فاطمه جوادی
آیا این درست ترین راه بود؟

Archives

February 2002
October 2002
November 2002
December 2002
February 2003
July 2003
November 2003
January 2004
February 2004
May 2004
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
January 2006
February 2006
March 2006
April 2006
May 2006
June 2006
July 2006
August 2006
September 2006
October 2006
November 2006
December 2006
January 2007

Logo


 

 

هرگونه برداشت از مطالب يا تصاوير اين وب‌لاگ بدون ذکر نام و آدرس ماخذ ممنوع است.
 Ø´Ø±Ø§Ø±Ù‡ انصاری